Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Raqs sharqi

Ας ξεκινήσουμε με ευχές, έστω και λίγο καθυστερημένα.
Καλή Χρονιά σε όλους ! Ζεστή Χρονιά, Χρονιά Αλλαγής προσωπικής και κοινωνικής προς το καλύτερο. Χρονιά που θα πάει λίγο στην άκρη το "εγώ" και θα μπει μπροστά το "εμείς" που το εμπεριέχει και είναι και πιο δυνατό.

Με την αλλαγή της χρονιά έπεσα με τα μούτρα στη δουλειά.Έπρεπε να έχω στο τέλος του Γενάρη έτοιμο έργο για την έκθεση που θα κάνει η ΠΕΛΤ στο Μορφωτικό Κέντρο της Αιγυπτιακής Πρεσβείας με θέμα "Αίγυπτος η χώρα του Νείλου".
Από την ημέρα που πληροφορήθηκα για την έκθεση και το θέμα της προβληματιζόμουν για το τι να ζωγραφίσω. Στην αρχή σκέφτηκα να βρω κάποιο ενδιαφέρον Αιγυπτιακό τοπίο, ίσως φελούκες στο Νείλο. Αλλά δεν με ενθουσίαζε η ιδέα.
Έψαχνα στο ίντερνετ διάφορες πληροφορίες και εικόνες μια και δεν έχω πάει ποτέ στην Αίγυπτο για να έχω μια εικόνα από τη χώρα πιο προσωπική.Τελικά κατέληξα στην ιδέα να ζωγραφίσω μια χορεύτρια του χορού της κοιλιάς.Είδα πολλές φωτογραφίες, παρακολούθησα αρκετά βίντεο με χορό της κοιλιάς και διάβασα αρκετά ώστε να μπορέσω να αποδώσω όσο καλύτερα μπορούσα το θέμα μου. Μεταξύ αυτών που έμαθα είναι και η ονομασία στα αραβικά του χορού αυτού. Είναι :Raqs sharqi δηλαδή Ανατολικός χορός. Έμαθα επίσης ότι μέχρι το 1950 ήταν απαγορευμένο στις Αιγύπτιες χορεύτριες του χορού αυτού να χορεύουν δημόσια με ακάλυπτη τη κοιλιά τους. (Φαντάζεστε χορό της κοιλιάς με την κοιλιά κρυμμένη;) Άρα ήταν ιδιωτικός χορός.Στην Αίγυπτο οι επαγγελματίες του χορού αυτού δεν φέρουν καμιά εκτίμηση. Θεωρείται πολύ κακό για μια Αιγύπτια να είναι χορεύτρια της κοιλιάς. Γι' αυτό και στα περισσότερα μέρη για τουρίστες που χορεύεται ο χορός αυτός, οι χορεύτριες κατάγονται από την Ευρώπη ή άλλα Αραβικά κράτη με κυριότερο το Λίβανο. Πολλές ομάδες έχουν κάνει προσπάθειες ώστε να αλλάξει αυτή η αντίληψη. Πάντως, αν και δεν τις εκτιμούν πολύ οι Αιγύπτιοι τις χορεύτριες της κοιλιάς, δεν παύουν να  χρησιμοποιούν Αιγύπτιες χορεύτριες σε γαμήλιες και άλλες εορταστικές  εκδηλώσεις τους.Εν τω μεταξύ μου είχε μπει η ιδέα να μην είναι ο καμβάς που θα ζωγραφίσω το έργο μου ο κλασσικός παραλληλόγραμμος, αλλά να έχει ακανόνιστο σχήμα. Έτσι άρχισα να κάνω κάποια προσχέδια για να βρω πως θα μπορούσε να γίνει αυτό.
Ένα από τα προσχέδια που στην συνέχεια άλλαξε ....

Κατέληξα να κολλήσω στον κλασσικό παραλληλόγραμμο καμβά και κάποιους τρίγωνους καμβάδες που είχα αγοράσει σε ανύποπτο χρόνο και που δεν είχα χρησιμοποιήσει ως τώρα.Φυσικά για τίτλο στο έργο προτίμησα να βάλω την Αιγυπτιακή ονομασία του χορού "Raqs sharqi"Και να το αποτέλεσμα:

Συνολικές διαστάσεις : Ύψος 120 εκ , πλάτος 70 εκ.  Λάδι σε καμβά


5 σχόλια:

Maria Villioti είπε...

Μπράβο Καίτη!!!Πολύ ωραίο θέμα, πρωτότυπο σχήμα και πολύ ωραία απόδοση...Ανυπομονώ να το δω από κοντά στην πρεσβεία!Καλή χρονιά να σου ευχηθώ κι από δω,με όμορφες εμπνεύσεις και πολλές επιτυχίες!!!

Unknown είπε...

τι να πω Καίτη μου πάλ?Θα γίνω βαρετή,αν γράφω συνέχεια τι ωραίο,και τι ωραίο
Είναι αριστούργημα η χορεύτρια,και καλά έκανες και την διακόσμησες.Θυμίζει Αίγυπτο.Επίσης χαίρομαι που συμμετέχεις σε διάφορες εκδηλώσεις και εκθέσεις,και σου έυχομαι καλή επιτυχία!!!!!
Συνέχισε,εντάξει?????Εχω αγωνία για το επόμενο
τα φιλιά μου,και πάντα τον θαυμασμό μου-))))

Unknown είπε...

Χρυσούλα μου καλησπέρα! Γράψε και καμιά παρατήρηση. Τα λαθάκια του τα έχει... Συμμετέχω σε ομαδικές από συλλόγους, Χρυσούλα μου. Το όνειρο μου είναι να καταφέρω να κάνω μια ατομική έκθεση, αλλά τα οικονομικά είναι περιορισμένα, όπως σε όλους μας, και ψάχνω μήπως βρω χώρο που δεν θα θέλει λεφτά..

Μόλις ανακάλυψα τα έργα σου.... πάω να τα δω προσεκτικά.
Φιλάκια Πολλά !!!!!!!!

Φιλία είπε...

Θαυμάζω το έργο σου!!! Μου αρέσει και η ιδέα των διαφορετικών καμβάδων.....
Καλή επιτυχία στην έκθεση!
Φιλιά

Unknown είπε...

Φιλία μου, κι εγώ θαυμάζω τις κατασκευές σου. Έχω προσπαθήσει να κάνω κάποια πράγματα, αλλά όχι με τόσο όμορφα αποτελέσματα. Έχω πολλά να μάθω ακόμη. Μην βλέπεις που δεν σχολιάζω... Δεν είμαι καλή στον blogοχώρο.
Η ιδέα των καμβάδων μου ήρθε ξαφνικά και μου άρεσε. Προσπαθώ να ξαναζωντανέψω την φαντασία που είχα και που οι συνθήκες της ζωής την έχουν βάλει σε "καταστολή".
Ευχαριστώ για τις ευχές σου για την έκθεση.
Καλή συνέχεια στις όμορφες δημιουργίες σου.
Φιλιά κι από μένα