Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Μια μπαλαρίνα γεννιέται

Σήμερα θα σας δείξω κάτι διαφορετικό.
Από καιρό με απασχολούσε να φτιάξω κάτι σε 3D. Έψαχνα, διάβαζα, επισκεπτόμουν blog και σελίδες, έβλεπα βιντεάκια κλπ. Ήθελα να ξεκινήσω από κάτι απλό και οικονομικό για να δω τι μπορώ να κάνω. Στο blog της Βίκυς είχα δει κατασκευές της με γυψόγαζα. Την είχα ρωτήσει και κάποια πράγματα τις μέρες που βρεθήκαμε για το bazaar για το Ίδρυμα Χατζηκώνστα και το Ζάννειο.
Ήρθε λοιπόν η ώρα που θα έκανα κάτι. Πήγα στο φαρμακείο και αγόρασα τις γυψόγαζες. Στις γυψόγαζες "φαρμακείο" είναι τα μαγαζιά με είδη χειροτεχνίας.
Επειδή δεν ήμουν σίγουρη πως θα εξελιχθεί το "έργο" δεν τράβηξα φωτογραφίες από τα πρώτα βήματα, γι' αυτό θα σας τα περιγράψω όσο πιο καλά μπορώ.

Ξεκίνησα από ένα πλαστικό μπουκάλι από γάλα. Αυτό μου έδωσε την εικόνα ενός ανθρώπινου κορμού. Έκανα  κάποιες τρύπες στις δύο πλευρές και πέρασα σύρμα για να σχηματίσω κάτι σαν χέρια.
Για το κεφάλι άρχισα να πλάθω με χαρτί κουζίνας και ατλακόλ ένα μπαλάκι. Για να το ενισχύσω γύρω γύρω κόλλησα, με ατλακόλ πάλι κομματάκια από εφημερίδα μέχρι να αποκτήσει ένα αρκετά καλό μέγεθος.
Όταν το έβαλα πάνω στο μπουκάλι για να δω πως φαίνεται, διαπίστωσα ότι δεν μου άρεσε καθόλου ο λαιμός του μπουκαλιού με τις "βόλτες" που είχε, γι' αυτό τον έκοψα. Έτσι όμως το ανθρωπάκι μου έμεινε χωρίς λαιμό.
Τη λύση μου έδωσαν διάφορα ρολά που συνηθίζω να κρατάω, μήπως τα χρειαστώ, από χαρτιά κουζίνας, σακούλες σκουπιδιών κλπ. Βρήκα το κατάλληλο και το έβαλα μέσα στο μπουκάλι και το έκοψα στο ύψος που με εξυπηρετούσε.
Άρχισα μετά να "ντύνω" όλο αυτό το σύνολο με γυψόγαζες για να το δέσω και να γίνει ένα ενιαίο σύνολο.
Όταν στέγνωσε το πρώτο στρώμα της γυψόγαζας, άρχισα να σκέπτομαι τι θα μπορούσα να του προσθέσω ώστε να γίνει κάτι πιο συγκεκριμένο. Αποφάσισα λοιπόν να προσπαθήσω να βάλω μια φουστίτσα και να φτιάξω μια χορεύτρια. Έκοψα λοιπόν λωρίδες από χαρτονάκι και τις κόλλησα πάνω σε μια χαρτοταινία στο μέγεθος της μέσης της χορεύτριας μου. Την έβαλα γύρω από τη μέση τη στερέωσα και άνοιξα τις λωρίδες του χαρτιού. Όλο αυτό το "έντυσα" με 2 στρώματα γυψόγαζας, στο πάνω και το κάτω μέρος της φούστας.
Και να η πρώτη εικόνα :

Ααααα.....Ξέχασα να σας πω ότι με κομματάκια στριμμένα δημιούργησα και τα μαλλιά της.

Μετά έπρεπε να διαμορφώσω το φόρεμα  και η φουστίτσα να αποκτήσει πτυχές.....

                

Αφού στέγνωσε το σύνολο το πέρασα όλο με ατλακόλ για να σκληρύνει.
Μετά το έβαψα όλο με άσπρο πλαστικό χρώμα.
Όταν στέγνωσε κι αυτό ήρθε η ώρα του χρώματος.
Για το τέλος πέρασα με διάφανο βερνίκι ακρυλικών και να το αποτέλεσμα :


Και... για το αστείο του πράγματος, μπορώ να σας πω ότι η χορεύτρια μου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για κουδουνίστρα (!!!) Ο λόγος είναι ότι επειδή ήταν πολύ ελαφριά η κατασκευή με το πλαστικό μπουκάλι, έπρεπε να βάλω κάτι μέσα που να βαραίνει, να είναι χαμηλά το κέντρο βάρους (για να θυμηθούμε και το σχολείο). Έψαχνα λοιπόν μέσα στο σπίτι για κάτι που θα έκανε γι' αυτό το σκοπό και κατέληξα στο χονδρό αλάτι.

Και μια και σας παρουσίασα το μικρό μου γλυπτό που από λευκό χρωματίστηκε, σας βάζω να δείτε, αν έχετε διάθεση, ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ για το χρώμα που είχαν τα αρχαία γλυπτά, και ευχαριστώ την καλή μου φίλη Αγάπη που μου το υπέδειξε.

4 σχόλια:

Ποδηλάτισσα είπε...

Καιτούλα μου καλή αρχή λοιπόν με την γυψόγαζα!!!!

Unknown είπε...

Ευχαριστώ Βίκυ μου, αλλά θα αργήσω πολύ να σε φθάσω, αν σε φθάσω....
Φιλάκια στη Δήμητρα και σε 'σένα!

Unknown είπε...

Καλησπέρα!! Όμορφες ιδέες! με απλά ανακυκλώσιμα υλικά που γίνονται χρήσιμα!
Να είσαι καλά! Θα δοκιμάσω κάτι ανάλογο. Έχω και εγώ την τάση να κρατάω υλικά ανακυκλώσιμα που πιστεύω πως θα είναι χρήσιμα σε κατασκευές και είναι πάντα εκπληκτικό πόσο χρήσιμα είναι όταν τελικά τα χρειάζεσαι. :-D

Unknown είπε...

Καλησπέρα Ελευθερία! Σ' ευχαριστώ. Καλή επιτυχία και στη δική σου προσπάθεια!! :)